מה ההבדל בין הלוואה בנקאית לחוץ בנקאית?

מערכת שורש  יג טבת, תשפא  12/28/2020

אם מסתכלים על כל אחד מהפרמטרים הלוואה בנקאית עדיפה על הלוואה חוץ בנקאית, הן מבחינת הריבית, פריסת ההלוואה ותשלומי החזר ההלוואה. אך לא תמיד הבנק מעמיד לרשותנו הלוואה
.......................

מה ההבדל בין הלוואה בנקאית לחוץ בנקאית?

צילום: depositphotos

הלוואות הפכו לחלק בלתי נפרד מחיינו. יוקר המחיה הגבוה והמצב הכלכלי במשק משפיע עד מאוד על רובנו שנאלצים להתמודד לא פעם עם מינוס וחוסר יכולת להיות מאוזנים כספית. האופציות שעומדות לפנינו הן או הלוואה בנקאית מהבנק שלנו או הלוואה חוץ בנקאית. לרוב עדיף לקחת הלוואה בנקאית בגלל הריבית הנמוכה לעומת הלוואה חוץ בנקאית, אך לא תמיד הבנק מעמיד לרשותנו הלוואה ובלית ברירה כל שנותר זה לקחת הלוואה חוץ בנקאית.

מה זה הלוואות בנקאיות?

הלוואות בנקאיות הן הלוואות הניתנות דרך הבנק או סניפי בנק אחרים. הן מחייבות הצגת חסכונות ופיקדונות וכן ערבים שללא הצגתן לא ניתן לבקש הלוואה. בנוסף לכך, יש צורך במילוי והגשת טפסים שרק לאחר אישורם מתקבלת ההחלטה אם לתת הלוואה או לא.

מה זה הלוואות חוץ בנקאיות?

הלוואות חוץ בנקאיות הן הלוואות שלא קשורות לבנק בכלל. הן ניתנות דרך חברות חוץ בנקאיות כמו חברות האשראי: לאומי קארד, ויזה כאל וישראכרט וכן דרך גופים נוספים כגון: חברות ביטוח, חברות פיננסיות ועוד.

ההבדלים בין הלוואות בנקאיות להלוואות חוץ בנקאיות

ההבדלים בין הלוואות בנקאיות לחוץ בנקאיות הן מהותיים בכמה תחומים:

גובה הריבית- גובה הריבית של הלוואות בנקאיות נמוך יותר מאשר הלוואות חוץ בנקאיות. בנוסף לכך, חשוב לקחת בחשבון שאם מדובר על סכום הלוואה גדול מאוד עדיף לקחת אותו מהבנק ולא מחברה חוץ בנקאית בגלל החזרי ההלוואה הנמוכים יותר ואחוז הריבית על תשלומי החזר ההלוואה.

גובה החזר ההלוואה- גובה החזר ההלוואה תלוי בגובה ריבית ההלוואה. ככל שפריסת תשלומי ההלוואה הם לתקופה ארוכה יותר כך החזר ההלוואה יהיה נמוך יותר ותוכלו לעמוד בו. לכן שחושבים לקחת הלוואה עדיף לקחת אותה לתקופה ארוכה על מנת שתשלומי ההלוואה יהיו נמוכים ותוכלו לעמוד בהם מדי חודש.

פריסת תשלומי ההלוואה- פריסת תשלומי ההלוואה בבנקים היא לתקופה ארוכה יותר לעומת פריסת תשלומי ההלוואה מגופים חוץ בנקאיים. בנוסף לכך יש לכם את הריבית הגבוה שמוסיפות להחזר ההלוואה.

גובה סכום ההלוואה – גובה סכום ההלוואה בהלוואות חוץ בנקאיות גבוה יותר מאשר גובה סכום ההלוואה בהלוואות בנקאיות, לכן שרוצים לבקש הלוואה יש לקחת בחשבון את מרכיב הריבית שגורם לסכום ההלוואה להיות גבוה יותר.

אישור קבלת ההלוואה- על מנת לקבל הלוואה בנקאית אתם נדרשים להגיע לסניף הבנק למלא טפסים ולהוכיח שאתם עובדים וכן שיש לכם פיקדונות וחסכונות ובמקרה הצורך אף להציג ערבים. אך בהלוואות חוץ בנקאיות אין צורך להגיע, הכל מתנהל דרך הטלפון או דרך האתר. אין צורך להציג תלושי משכורות, פיקדונות או חסכונות, פשוט מבקשים את הסכום שצריכים ומחכים לאישור ההלוואה.

איזה הלוואה עדיפה חוץ בנקאית או בנקאית?

אם מסתכלים על כל אחד מהפרמטרים הלוואה בנקאית עדיפה על הלוואה חוץ בנקאית, הן מבחינת הריבית, פריסת ההלוואה ותשלומי החזר ההלוואה. אך לא תמיד הבנק מעמיד לרשותנו הלוואה, לכן במקרים שבהם הבנק לא מאשר הלוואה, עדיף לקחת מחברה חוץ בנקאית למרות הריבית הגבוהה.

"אי עמידה בפירעון ההלוואה עלולה לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל."